Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T19o52m11á44š 74V76o59d80v18á40ř25k46a 3203501917404

Takže dovolte pohled tak říkajíc z druhé strany. Jsem specialista a mám objednávkový systém, kde je určen čas, kdy se má dotyčný dostavit k vyšetření. Za optimálního stavu to tak funguje a časový rozptyl je cca 10 minut, což nikoho nezabije. A pak přijde - samozřejmě bez objednání - jedinec, který se dožaduje akutního vyšetření. Třeba má bolest hlavy. Může to být migréna, stav po opici, anebo také krvácení do mozku. Vyšetření zabere minimálně půl hodiny, někdy i více, když je třeba volat sanitku na urgentní převoz. Odmítnutí podobného pacienta v případě vážné diagnosy znamená v lepším případě soudní řízení, v horším konec kariéry. Takže lékař volí menší zlo a toho pacienta prostě vyšetří na úkor posunu času. Pak se dostavují ti, co "jdou jen na skok se cosi optat". Pokud jsou vpuštěni dovnitř, tak začne kolotoč otázek a odpovědí. Zkuste být po 5. dotazu (který jste probírali už při minulé návštěvě) nevrlá. Dozvíte se z pacientských serverů, že jste arogantní, nepříjemná a kdoví co ještě.

Ono totiž má pacient přece svá práva, že. Že by měl také nějaké povinnosti, o tom se nemluví a nejspíše žádné nejsou. Náš systém bohužel nedonutí chronické navštěvovače, aby omezili své vstupy do ordinace (vše je zadarmo, že) a tak neužírali čas třeba Vám, která tam jde jednou za x let a potřebuje být vyšetřena v jistém čase. Takže - jen změna systému, kdy pacient prostě nemusí být vyšetřen, kdy on uzná za vhodné, pomůže zpřesnění systému objednávek tak, aby ti slušní přišli na jistý čas, byli ošetřeni a nemuseli odepsat půl dne s krchajícími a viry šířícími nemocnými.

Howgh.

+26/−1
doporučit
10.4.2019 17:27
Foto

A24d86a49m 45C79h95a85d65i46m72a 3334640255

Napsala jste to dobře. Máte ode mě karmu, i když jsem vlastně také na druhé straně barikády. Víte, ony nejsou socialistické jen ty lavičky, ono je socialistické kompletně celé zdravotnictví. A věřte - že to, co trápí vás pacienty, trápí ještě daleko více nás lékaře (a další zdravotníky). Jenže my s tím nic neuděláme. Je potřeba, aby lidé vzali rozum do hrsti a začali volit jiné politické partaje - tedy ne ty, které jim slibujou vše zadarmo. Takto to bohužel nefunguje. Kvalitu nelze poskytnout zadarmo.

Doufám, že si článek přečte dost lidí a zamyslí se, kde onen problém vězí. Odpověď není zas tak složitá.

+13/−2
doporučit
11.4.2019 0:17

A80l46o89j33z 14G10a75n62o62b58j43á73k 9430606435922

Ono to jde, když se chce. U mého "srdcaře" mně objednají při návštěvě hned na další kontrolu za rok. Čtrnáct dnů před termínem dostanu automatický e-mail, týden před SMS. Pokud nemůžu přijít, sjednám si emailem jiný termín, můj původní termín lékař využije na nenadálé pacienty. V čekárně nikdy nečekám déle než 5 minut.

Je to dáno tím, že "můj srdcař" je nejenom velký odborník ve svém oboru ale i velký příznivec time managmentu. Ti "co se jdou jen na něco zeptat" vědí, že je na úkor objednaných pacientů nevezme a už to ani nezkoušejí. Bohužel je to jediný doktor kterého znám kde to takhle funguje, u všech ostatních je to stejné jak je popsáno v blogu.

+9/0
doporučit
11.4.2019 7:27

J59a86r37m83i47l67a 46Č79e88r22n65á 2446962129526

R^ Dokážu pochopit, že lékař musí k nenadálému případu, dokážu pochopit i to, že jde na svačinu, dokážu pochopit ledaco (s výjimkou diskutování pod blogy v ordinační době, to je příšernost!), avšak nedokážu pochopit, že ti čekající lidé mu nestojí ani za pár slov na omluvu, že se ještě musí zdržet... Holt, jsou to páni, ale všechno je v lidech, v těch lékařích i v těch pacientech, kteří se bojí prostě se zeptat.

+12/−2
doporučit
10.4.2019 21:37

M65i36l93a34n 22P16t49á26č76e60k 6382150701452

U vašeho lékaře je to ještě nepříjemnost ale zkuste přijít do Masarykova onkologického ústavu v Brně, tam vás třeba nechají čekat čtyři pět hodin. Kolem samí nemocní lidé, holá hlava každý druhý ale pan přednosta místo své práce kandidoval na senátora.

+8/0
doporučit
10.4.2019 14:24
Foto

H44a52n72a 32V22l46k36o40v43á 9785524532244

Čekat hodiny nemusíme.

Mí kamarádi lékaři se soukromými praxemi používají objednávkový systém, taktéž můj (bez osobního vztahu) praktický lékař i pediatrička mých dětí.

Stane se že se vyskytne něco nečekaného a čekáme ...nikoli ovšem několik hodin jako u lékařů (zde na blogu jeden s tímto názorem působí) kteří mají "plnou čekárnu" za známku úspěchu, ale do desítek minut....

Ostatně "plná čekárna" je nejlepším semeništěm infekcí.

Obzvláště v chřipkových obdobích....

+7/0
doporučit
10.4.2019 21:58

B86o20h28u65š 56H89a78v77e34l 7480672127538

Systémů a aplikací je dost, ale zájem doktorů není. Proč, nemají přeci konkurenci. Nemáte kam odejít.

Srovnání s holičem nesnáší, ale holič musí ten systém respektovat, jinak nebude mít zákazníky.

Bohužel se to d o výuky etiky nedostalo..

+8/−1
doporučit
10.4.2019 13:33

M46i21l17e85n38a 40K18l52o77u22č71k74o88v16á 2676340916252

Od takové dr. jsem utekla. Akutní případy od 8 do 10. Pak už jen objednaní pacienti.

V 10 plná čekárna - nikdo nevěděl, kdo je kdo. Zda jsou tam ještě ti "akutní" nebo už jen objednaní. Pak tam u dveří do sesterny postávali, ti co " potřebují se na něco zeptat, potřebují mluvit s mudr., potřebují léky... a vždycky šli dovnitř a byli tam půl hodiny. Zásadně jsem se vždy objednávala/ s malým problémem/, abych od akutních něco nechytila. A stejně jsem tam pak s nimi dřepěla. Sestra občas vycházela a jen řekla - další. Tak tam někdo vlezl, a nikdo nevěděl, jestli byl objednaný nebo ne. Zásadně nevyvolávala ty, kteří byli objednaní. To si taky vzpomínám, kterak přišla dealerka, sestra ji vzala k doktorce a byla tam hodinu a půl. Pak se nemůžeme divit, že se čeká hodiny. U nového mudr. to šlape jak hodinky.

+6/0
doporučit
10.4.2019 13:55

V81l67a90d61i16m58í94r81a 24B90o67š20k13o14v29á 3677989244333

Občané se musejí za svá práva aktivně brát: apelujme na svou zdrav. pojišťovnu a na správní úřad, aby ve zdrav. zařízeních zajistily objednací systém nebo pořadová čísla. Jednou jsem si to vymohla u jedné kliniky FN Motol (když se chce, jde to rychle zajistit), ale na ostatních klinikách čekali pacienti bez poř. čísla, i imobilní museli stát frontu, báli se sednout (pokud bylo kam), aby je jiní nepředbíhali.

+5/0
doporučit
10.4.2019 13:37

E57v49a 21S44v71o19b96o55d90o66v83á 2203522411335

No nevím, já bývám všude objednaná na určitý čas a čekávám tak dvacet minut, a pokud jdu s akutním problémem neobjednaná a vím, že tedy budu čekat déle, beru si knížku nebo pletení, takže ten čas nepokládám za ztracený.

+5/0
doporučit
10.4.2019 13:36
Foto

H85a43n62a 83M15a57j89e56r26o27v84á 8666194665543

Plně chápu lékaře, že toho mají moc, já jsem zase zocelený typ pacientky, takže pokud nedržím končetinu pod paží, či už opravdu na něco neumírám, tak mě u lékaře nikdo neuvidí

+6/−1
doporučit
11.4.2019 2:10

P31a17v52e11l 44S74ý69k33o29r52a 4184126142244

Pokud bude doktor až patologicky pripoutan k blogu a diskusím na něm, moc času na pacienty mu nezbyde.... u takového se nacekate....

+4/0
doporučit
11.4.2019 12:19

B40o79h24u78m78i28l 85V14a24n19ě74k 5672915942276

Paní Materna,

osobní zážitek z mého pobytu v USA. Byl jsem objednán na vyšetření na 10:15. Při objednávání mi zdůraznili, abych přišel přesně v 10:15. Tak jsem radši dorazil o něco dřív. K tomu vyšetření u lékaře došlo až těsně před 13 hod. Jen něco přes 2 a půl hodiny strávených v čekárně - prostě normálka, ještě, že jsem na to byl zvyklý od nás

+4/0
doporučit
11.4.2019 2:06

D85a52v87i87d 45H45o76r67á50k 9968587266202

No, někteří lékaři v ordinační době, když je třepne křidélkem vůkol jejich hlavy létající můza, hned vymýšlejí a píší všelijaké zdejší bláboly - blogy -, nebo se věnují reakcím na přečtené diskusní příspěvky a tak se nedivte, že toto je pro ně přednější a pacient přeci fakt může počkat.

+4/−1
doporučit
10.4.2019 22:23

J43a41n 95M54r85k42v84i46č70k86a 9393486675268

Byli jsme s dětma na ambulanci, v neděli ráno, protože cenou noc měly horečky, kašel a ani nemohly spát. Hodinu a půl jsme čekali než na nás přijde řada, ale to chápu, bylo tam dost lidí. A když jsme přišli na řadu, doktorka se koukla dětem do krku, změřila je, za 30 sekund hotovo, dneska ty teploměry ono to pípne a je změřeno. Ale pak 20 minut psala na pc lékařskou zprávu.

Došlo mi že doktoři tu dnes nejsou od toho aby léčili, ale aby popsaly co nejvíc papírů, jedině tak se vykáže práce. :-)

+3/0
doporučit
11.4.2019 8:53

P91e43t36r 75B82r73o15ž 8422984306244

Naštěstí většina ordinací už funguje rozumně.

Ale tam, kde je sestra ***** a objedná deset lidí na stejnou hodinu (však oni si rádi počkají) by zasloužili pověsit do průvanu.

Někde mají asi pořád zažráno, že je to "zadarmo" tak co pacoš chce, že...

+3/0
doporučit
10.4.2019 23:38

K67a78r63e22l 72S81t30r11ž75a69n81o22v29s80k59ý 1208805255

Mě už se toto dlouhá léta nestalo. Většinou jsem v čekárně sám a jen čekám, až skončí pacient přede mnou.

+3/0
doporučit
10.4.2019 21:30
Foto

V64l57a48d77i28m83í33r 24S30o74j52k14a 4116427758408

Celá problematika má jedno léčivo: odstátnění. Pak začne platit zdravý vztah klient-poskytovatel služeb. Lékař dostane adekvátně zaplaceno, klient kvalitní službu. Deregulace zdravotního pojištění, které je dnes daní, s tím jde ruku v ruce.

Dokud to občan nepochopí a nezvolí (nebo nepovede) stranu, která tuto fundamentální změnu prosadí, bude to pořád stejné, lékař bude otrokem, pacient dezorientovanou pokusnou buňkou systému a parlamentní hádky o počet dnů ne/placené nemocenské to skutečně nespasí.

+3/0
doporučit
10.4.2019 20:37

I27v62a30n 33M96a15r18e47k 6914558192

Velmi rád bych čekal též p.Ireno , ale bylo by mi to platné jak. . . . .! Před pár dny ze zdravotních důvodů musel ukončit svou praxi náš velmi oblíbený dentista. Rázem zůstalo jeho 1600 klientů bez možnosti využít jeho služby. Jeho sestřička nyní jen vydává zdravotní karty "pozůstalým.

Pracovnice v kanceláři VZP mi "operativně" vydala seznam tří! ! ! lékařů, kteří údajně přijímají nové pacienty Bohužel v těch na telefon nikdo nereaguje.

Já sám jsem už obvolal víc jak 30 jiných ordinací v celém i sousedním okrese . Všude se mi dostalo informace "máme plno, neberem".

Řečnická otázka, když nedokáže lékaře sehnat jeden pacient, jakým způsobem jej sežene 1600 pacientů?

Sousední ordinace už preventivně na dveře do ordinace vyvěsily oznámení "Nové pacienty nepřijímáme, a neošetřujeme ani bolestivé případy pacientů kteří byli zaregistrovaní u Dr. XY.

Takže tak jsme to dopracovali, jsme nežádoucími ve vlastní zemi? RvRvRv

+3/−2
doporučit
10.4.2019 17:51

M30i16c94h33a62l 34S27v44o71b74o89d59a 5798888576601

R^ Prostě špatná organizace práce. Snad v 21. století jde vytvořit objednávkový harmonogram tak, aby čekání nepřekročilo 20 minut. Jenže je to hlavně vina pacientů, kteří jsou už v ordinaci a vykecávají se s doktorem. To pak při tom vykecávání na hodinky nekoukají. Při dalším a dalším pacientovi se pak logicky časová rezerva bude zkracovat až vznikne časová prodleva. Jenže když je doktor bude chtít slušně vypakovat, že mají plnou čekárnu, tak se pak ti pacienti ozvou se stížností. Co s tím?

Musela by jste klackem vyhánět sobecké pacienty, kteří v čekárně počítají každou minutu a pak v ordinaci bezčasově klábosí.

+2/0
doporučit
10.4.2019 17:25

T55o58m70á68š 49K46u88c62h95a89ř 3567271588481

U nás se třeba na kožní nejde objednat, ráno v osm dostanete číslo a mezi 13..14 hod se dostanete na řadu. fakt něco. :-/

Jinak u lékařů mi vadí, že tvrdí, jak jsou přetíženi a neberou další pacienty, ale z vlastní 15 min návštěvy trvá vyšetření zpravidla jen pár minut a zbytek času píše doktor jedním prstem na PC anamnézu, nález a postup na celou stranu, někdy na dvě a recept. Přitom bezpochyby píše ty samé věty posté, pokaždé znova, písmenko po písmenku, navíc s chybami. V roce 2019. Nechápu. :-/

+3/−3
doporučit
10.4.2019 21:48

M11a84r71t73i12n 18N35e51u88ž79i82l 1966132643375

muzete mi vysvetlit jedine - proc by se dany lekar mel snazit? U zubare, ktery bere ciste cash a smlouvy s pojistovnou ho nezajimaji nebo se u nej vse doplaci, tak prece objednavkovy system funguje. Ale pokud neprijdete opakovane na sjednany termin bez omluvy, tak vas bez milosti vyskrtne a shanejte si jineho zubare. Vinikem nejsou doktori, ale postsocialisticky volic. Dobre vam tak . Snad bude jeste hur, nez konecne pochopite, ze dluzite kazdy rok 150 mld kc a pak, pak se neco zacne menit. Do te doby, pevne doufam, vubec nic

+4/−6
doporučit
10.4.2019 14:42

I13v50a44n48a 53L62a87n30c86e 3686838267417

Moje maminka byla nedavno na krvi, cekala v cekarne poctive dve hodiny, bala se ozvat, aby to neschytala... A potom sestricka: "vzdyt ja jsem na vas uplne zapomnela." Ja vim, ze jsou sestricky prepracovane, ale mamce je 84 let....domu prisla nemocna, zizniva, hladova...

+2/−2
doporučit
10.4.2019 21:15

V36á72c76l98a84v 33P72í14c87h15a 2853496352130

To mi připomíná, jak jsem se radoval, když u nás v Uherském Hradišti zavedli rezervační systém na úřadech.

Jaké ovšem bylo moje zklamání, když jsem zjistil, že termín je možné rezervovat pouze do 12:30, kdy jsou stejně "čekárny" prázdné.

+1/0
doporučit
13.4.2019 12:37

P69e89t85r 52S43k33á35c92e48l 6224789149

Je to marný, nesnažte se zavést organizaci v neorganizovávatelné firmě.

+1/0
doporučit
12.4.2019 22:14

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz